temps.sk » Keď auto neštartuje nielen v zime

Keď auto neštartuje nielen v zime

Chystali ste sa ráno autom do práce a auto nenaštartovalo? Prinášame vám niekoľko rád ako takejto situácií predísť a  najčastejšie dôvody prečo auto neštartuje.

AUTOBATÉRIA

Príčinou prečo vaše auto nenaštartuje môže byť slabá prípadne stará autobatéria, ktorá ani po dobití neudrží napätie. Keďže je autobatéria zdrojom elektrickej energie v aute je veľmi dôležitá. Dobrá batéria by mala mať po nameraní okolo 14V. Vtedy by malo auto naštartovať v poriadku a príčina, prečo nejde naštartovať bude niekde inde. Životnosť autobatérie je približne 4 až 6 rokov. Slabú batériu jednoducho spoznáme vtedy, keď po otočení kľúčom a skúšaním naštartovať auto budíky na prístrojovej doske prestanú svietiť úplne, alebo postupne zhasínajú. Čím častejšie budete točiť kľúčom, tým pomalší bude pokus o štart. Deje sa to z toho dôvodu, že batéria dá štartéru slabý signál a on nevládze zotrvačník roztočiť. Ako prvé preto vždy odmeriame pomocou multimetra akú kapacitu má batéria. Niektoré novšie vozidlá majú vstavané budíky s ukazovateľom, no na tých, ktoré tieto budíky nemajú, musí byť meranie uskutočnené manuálne.

 

 

Zľavnené produkty v sekcii Autobatérie

Ako vymeniť autobatériu?

  • motor musí byť vypnutý,
  • kľúč vytiahneme zo spínačky ( zabezpečíme tým, že v aute nebude spustené žiadne elektrické zariadenie)
  • keď sa batéria v aute nebude nachádzať, nebude vám fungovať centrálne zamykanie, auto teda skontrolujte a zamknite ho manuálne
  • musíte vytiahnuť kľúč zo zapaľovania ( aby v aute neboli spustené žiadne elektrické zariadenia, ale nezabudnite ak odpojíte batériu na aute 
  • odpojením batérie sa môžu vymazať údaje z hodín alebo z rádia, ak máte rádio na kód radšej si ho poznačte
  • otvoríme kapotu a demontujeme plastové kryty ( niektoré batérie ich majú) 
  • snažte sa používať izolované náradie (väčšinou treba použiť kľúč 10 a 13 )
  • najprv odpojte záporný pól až potom kladný pól. Záporný pól je označený ( – ) a kladný ( + )
  •  Keď už máte batériu von z vozidla, skontrolujte či náhodou svorky nie sú hrdzavé prípadne špinavé, aj to môže robiť problémy.  Ak sú hrdzavé prebehnite ich šmirgľom to by malo stačiť.

Namontovanie autobatérie naspäť do vozidla

  • očistite poriadne priestor pod batériou
  • snažte sa dávať batériu naspäť opatrne aby ste nič nezlomili, nezdeformovali
  • pevne ju namontujte naspäť
  • zapojte kladný a záporný pól

Jediné čo vám ostáva nakoniec, je skontrolovať po nabití batérie či motor štartuje ako má. Ak máte stále problém so štartovaním a batéria je nabitá, prípadne nová, problém bude niekde inde.

Štartér

Druhou príčinou môže byť štartér. Ak batéria dáva dobré napätie ale štartér je slabý , po otočení kľúčom môžete počuť slabé cvaknutie. Zlý štartér sa nevysunie a neroztočí motor. Ako štartér funguje môžete vidieť na tomto videu :

Na štartéroch sa kazí väčšinou cievka alebo môžete mať zhrdzavené kontakty, prípadne sú už zničené magnety. Problém je, že tieto problémy voľným okom neuvidíme, preto ak nemáte dostatočné skúsenosti pošlite vozidlo ku odborníkovi. Niektoré štartéry sa dajú zrepasovať, no musíte mať istotu, že práca bude dobre odvedená. Úplnú istotu budete mať, keď kúpite novú súčiastku. Ešte pred samotnou kúpou novej súčiastky, môžeme vyskúšať zistiť, či ide do štartéra napätie. Niekedy sa môže stať, že sa zalomil kábel, alebo sa niekde dostali nečistoty.

Sviečky alebo žhaviče

Batéria je v poriadku, štartér je funkčný čo ďalej? Skúste najlacnejšiu variantu. Výmena sviečok. Dieselový motor má žhaviče, takže ťažko by ste hľadali nejaké sviečky. Jednoduchý test na otestovanie žhavičov môžete vidieť na tomto videu:

Ako otestovať aj sviečky:

  • vymontujte sviečky ( kľúčom na sviečky alebo dlhým nadstavcom veľkosť 16)
  • priložte sviečku v kábli alebo v zapaľovacej cievke o kostru, napríklad o veko motora alebo karosériu ( držte kábel , nie samotnú sviečku, gumený kábel je izolant)
  • poproste niekoho nech naštartuje
  • sviečka by mala hádzať iskru

Ak sú sviečky špinavé, môžete ich očistiť šmirgľom a namontovať naspäť ak sú dobré . No v každom prípade odporúčam kúpiť nové. Nezabudnime na to, že sviečky majú za následok to, že ide motor na 2 alebo tri valce alebo dlhší štart. Nie to, že auto nenaštartuje vôbec. Vtedy môže byť problém väčší a to v kábloch, alebo cievke.

...

Samozrejme, príčin môže byť oveľa viac no v tomto článku sme sa venovali tým, ktoré sa vyskytujú najčastejšie.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

22 comments

  1. Janka

    Dobrý den chcela by som sa spitat preco Rano ked je 5-6 stupně tak auto nechce nastartovat na prvý krát az podruhykrat a potom už cely den startuje normálně mohly by stě mi poradit kde je chyba.Zakladne vybaveni Vám vopred dakujem

    1. roxy Post author

      Dobrý deň, jedná sa o benzínové alebo dieselové vozidlo? Môžu to byť sviečky alebo žhaviče, káble prípadne čerpadlo na prvý krát natiahne iba vzduch. Keby to bolo autobatériou stávalo by sa to viackrát za deň. Skúste skontrolovať tie sviečky, trochu ich očistiť šmirgľom či to pomôže. Ak áno, zvážte ich výmenu. 🙂

    1. roxy Post author

      Dobrý deň, skúste pomerať autobatériu či má dobrú voltáž. Ak je veľmi slabá je možné že vám auto ani nenaskočí.

  2. Jano

    Dobry den, chce by som sa opytat, mam diesel peugeot boxer ktory neštartuje aj napriek tomu , že je v poriadku bateria , vymeneny štarter, v poriadku žhaviče?

  3. Erik

    dobry den mohli by ste mi poradit pretoze neviem aky je problem v aute rano idem do auta a chcem nastartovat a nejde nastartovat ukazuje mi kontrolka mazanie a baterka a ked ma potlacia tak mi nastartuje a potom v pohode startuje cely den len kazde rano je ten isty problem nestartuje, svietia kontrolky-mazanie a baterka, musia ma potlacik a nastartuje potom a potom aj ked vipnem motor cely den startuje len rano nie …prosim poradte mi dakujem
    bol meney startet cepradlo sviecky teraz pred mesiacom
    ide o opel astra g

    1. roxy Post author

      Dobrý deň, vyskúšajte skontrolovať ukostrenie motora. Prípadne, či vám niekde nezateká do konektora. Môže sa stať, že vám za noc niečo navlhne, a po prvom štarte sa to usuší.

  4. Milan

    Dobrý deň , po roku státia vonku sa kamarát pokúša rozbehnúť auto 😉 STK dátum sa blíži… Vw Polo classic benzín. Kúpili sme novú baterku , čo nepomohlo takže prišli na rad nové sviečky, ale ani to. Motor pretaca ale nie a nie chytiť . Posledná nádej čo zostala je auto roztlacit … Či ? (Sanie vzduchu sa otvára ) benzín je 😉 . Štartér cvakne. Počul som že sa ľúbi nádrž zalepiť od benzínu no netuším či je to technicky možné preto sa nehadam… Akékoľvek priame radu uvítame 😉 ďakujem

    1. roxy Post author

      Dobrý deň, skúste ešte vyskúšať sviečkové káble, a ak budú aj káble v poriadku, vyskúšajte ešte vymeniť cievku. Prípadne, vyskúšajte auto pripojiť na diagnostiku. Roztlačením si asi nepomôžete ak to auto nehodí iskru.

  5. Veronika

    prosim vas rada by som vedela kde je chyba. mam ford fiesta 2005 1.4tdci. cely rok ide bez problemov. ako nahle pride dazdive pocasie zacina sa kazit. nastartuje na prvu supu ale po par kilometroch zacne blikat vsetko a zdochne motor. opakovane nejde nastartovat znova ay o pol hodinu ,

    1. roxy Post author

      Dobrý deň, odporúčam navštíviť autoelektrikára. Skúste pozrieť či vám nejaká kuna nezožrala káble, prípadne či sa Vám nezráža voda nad poistkovovou skrinkou a nekvapká Vám do nej. Známemu sa stal podobný prípad na staršom Forde.

  6. Jozef

    Dobrý deň , mám VW Golf V 2.0 TDI BKD .. a mám taký problém so štartovaním že keď ráno prídem do autá a chcem naštartovať tak točí točí ale nie a nie nabehnúť , niekedy musím štartovať aj na 10x čo je už troska moc , a robí to či je teplo alebo zima , v lete to samozrejme nerobí tak často ale v zime častejšie , žhavim aj viac krát pre istotu ale nepomáha to a v servisoch nevedia prísť na to čo tomu môže byť , je nová baterka a dávalo sa aj nové tesnenie na trysky … keď auto ale už naštartujete cely deň nemá problém so štartovaním znova až ráno .. keď to takto na viac krát štartujeme vie to aj pekne na bielo zadimiet.
    Ďakujem za radu.

  7. lopo257.1986@azet.sk

    dobry den,mam problem startovanim nehadze iskru a cez vstrekovacie trisky nejde benzin,prosim poradily by ste mi co moze byt pricina?fiat stilo 1,6 benzin dakujem

    1. roxy Post author

      Dobrý deň, palivové čerpadlo Vám ide tak ako má? skúste pomerať tlak a ak bude v poriadku pozrite palivové vedenie.

  8. Vladimír

    Dobrý mám Rover 200 1.4 b dnes ráno som skúšal štartovať a nič skúšal som to celý deň ale maximálne len pretáčanie motor ale nenastartuje ukazuje mi kontrolky dobíjania batérie idem ju dať do rána na nabíjačku mohlo by to bit zlou batériou skúšal som aj štartovať cez autokable aj má sused ťahal ale stále nič nenastartuje prosím o radu dakujem

    1. roxy Post author

      V prvom rade je potrebné zistiť, či je autobatéria v poriadku. Ak ste však auto skúsili štartovať cez káble a stále neštartovalo je možné, že je tam vážnejší problém. ak je to možné, je dobré skúsiť diagnostiku. V podstate to môže byť čokoľvek od sviečok, káblov, cievky až po štartér alebo alternátor.

  9. attila

    dobry den mam take problem sadolsom do auto a nestartuje vobec cerpadlo ide sviecky som ocistil ale ajtak len taha a nenaskoci auto je mercedes c kompressor 180 rok 2002 dakijem

    1. roxy Post author

      Palivové čerpadlo má dobré tlaky? Skontrolovala by som batériu, prívod paliva ( či sú dobré vsetreky) a iskru, problém môže byť aj v kábloch alebo cievke. Skúste to dať na dignostiku, tá by Vám mohla pomôcť viac.

  10. Luki

    Dobrý deň, chcel by som sa opýtať mám bmw 530 d r 2000 niekedy mi nenaštartuje len chvíľu točí keď počkam cca 2 hodky naštartuje. Známy mi poradil snímač vačkového hriadeľa ale diagnostika nepíše žiany problém neviete mi poradit čo by to mohlo byť ? Ďakujem

    1. roxy Post author

      Skúsila by som tlaky palivového čerpadla, skontrolovať trysky, štartér..ale môže to byť aj ten snímač. V prvom rade by som to riešila lepšou diagnostikou. Diagnostiky z Číny sú síce šikovné, ale nemusia sa pripojiť ku všetkému.

Pridaj komentár