Jeden z príznakov môže byť aj vysypaný katalyzátor. Prejavuje sa to nasledovne :
- Pedál na podlahe a auto nejde viac ako 2 – 3 000 otáčok
- žiaden ťah a auto sa správa ako keby bolo v núdzovom režime
- motor vydáva zvláštne zvuky pri pridaní plynu
Naša sonáta znela takto :
Ako zistiť či je vysypaný katalyzátor ?
Môžete to urobiť tak, že výfuk rozpojíte a necháte na motore len časť s kat. V prípade, že šróby nejdú povoliť , môžete dať dole z motora výfukové zvody ale nie na dlho. Najlepšie len vyskúšať či vás motor pustí do otáčok a vypnúť. V tom prípade už viete, že problém je vo výfukovom potrubí, teda s katalyzátorom.
Oprava kat. :
Ak potrebujete na aute súrne jazdiť, treba zhodiť katalyzátor von, všetky úlomky a jeho časti vysypať a následne môžete do neho navŕtať pár dier vŕtačkou. Určite neodporúčam celý kat. vykuchať , pretože auto potom stále rezonuje a zvuk je príšerný. Môžete ho tiež nahradiť rúrou, akurát treba počítať s tým, že ak má vaše auto zapísaný kat. v papieroch, na emisnej kontrole vám ho určite skontrolujú.
Najlepšie možné a najlacnejšie riešenie je, kúpiť si lacnejšiu náhradu kat. ktorý stojí približne 60€ .
V prípade , že to nebol kat. odporúčam auto hodiť na diagnostiku a zistiť či nieje problém v nejakej elektrike. No ak si chcete byť 100% že je motor v poriadku, najlepšie je motor rozobrať a zistiť či je všetko tak ako má byť, a prípadne či kat. neurobil žiadne škody.
Totiž, keď rozsypané úlomky s kat. zapchajú zvody alebo nejakú časť výfuku, vzniká tam veľký tlak, ktorý môže poškodiť napríklad ventily.