temps.sk » Hyundai sonata NF 2.4, LPG, G4KC recenzia

Hyundai sonata NF 2.4, LPG, G4KC recenzia

Zdravím všetkých budúcich alebo už existujúcich majiteľov tejto krásky.  Jednu NF 2.4, 2005,  LPG máme doma, takže vám ju v skratke predstavím.

Hyundai sonata 2.4 NF 2005

zdroj : http://commons.wikimedia.org/wiki/File:06-Sonata.jpg

Sonáta je naozaj krásne auto a každý si ju zamiluje hneď na prvý pohľad. Ak potrebujete veľké pohodlné auto pre rodinu, alebo auto ktoré urobí prvý dojem hneď za vás je to správna voľba. V kabíne je veľmi tichá, takže hluk od motora alebo pneumatík vás rušiť nebude.

Interiér

Čo sa týka interiéru je veľmi dobre zladený a vyzerá luxusne. Výhodou oproti ix40 alebo ix30 je , že žiadne plasty dnuka nedrnčia ani nerachotia, takže nemusíte rozoberať palubnú dosku. Musím uznať že je to veľká luxusná limuzína ktorá nesklame ani toho kto si potrpí na detaily. Všetko je prepracované tak, aby mal vodič čo najväčší priestor a luxus. Taktiež nezabudli na pasažierov, ktorý majú pocit komfortného sedenia aj po prejdení veľmi dlhej vzdialenosti. O priestore na nohy  ani nehovorím. Vôbec sa nemusíte báť odviesť 3 ľudí vzadu. Čo sa týka koženého interiéru vyzerá veľmi dobre, kombinácia béžovej kože a hnedého dreva hneď padne do oka. V lete ale určite odporúčam nejaký poťah alebo prikrývku cez sedadlá, pretože keď poriadne zasvieti slnko, koža sa rozpáli a máte pocit že sedíte na zapnutom šporáku.

Kufor je na sedan celkom dosť veľký, čo je veľké bonus u tohto auta.

hyundai sonata NF interier

autoevolution.com

 

Motor

Najobávanejšia časť tohto auta. U sonát je známe že niektoré motory to nezvládli hneď na začiatku a kľuka prerazila v podstate celý motor, ktorý je následne nepoužiteľný. Určite treba dávať pozor na olej ktorý sa musí meniť najneskôr 10 000 – 15 000. My meníme pre istotu po 8 000 keďže naša sonáta je na plyn.

hyundai sonata NF motor

http://www.hyundai-forums.com/nf-2006-2010-sonata/148274-replacing-valve-cover-gasket-2006-sonata-2.htm

Treba aj vedieť, že sonáta má v motore reťaz ktorú treba meniť!  Pretože, táto retiazka ktorý v motore je sa dokáže natiahnuť aj o niekoľko cm, čo môže viesť ku preskočeniu rozvodu a zničenie motora. My sme ju menili pri 200 000 km. Reťaz bola dlhšia oproti novej o cca 1 cm.

Spotreba motora na benzíne je približne 8,5 – 9l / 100 km. Záleží podľa jazdy a hlavne či idete diaľnicu alebo mesto.

Ešte čo sa týka motora, nevýhodou je že sonáta ma 1 600 kg a 119 kw mi príde z objemu 2.4 celkom málo.

Automat

Čo ma udivuje, že na objem motora 2.4 urobili iba 4 rýchlostný automat. Niekedy trvá dlhšie kým sa dostane do otáčok, no na diaľnici  to človek ani nevníma. Povedala by som, že rýchlo cesty a diaľnice sú pre ňu lepšia voľba ako motanice cez mesto.

LPG

Najväčšia spokojnosť, spotreba plynu 11 L / 100 km. Nemá s tým najmenší problém ale treba dávať pozor aký plyn jej natankujete. Až tak šetriť sa neoplatí, takže odporúčam len overené stanice. Samozrejme, nezabudnite ju prebehnúť raz za čas na benzíne, keďže plyn je dosť suchý. A hlavne odporúčam častejšie výmeny oleja, a dať si dodatočne namontovať primaz.

problémy sonáty 2.4 :

  • hrdza pod baterkou – odporúčam baterku demontovať a hrdzavé miesto ošetriť
  • hrdzavé nápravy – nás to čaká tiež, podvozok ideme od hrdze odstrániť a vynatierať gumoasfaltom
  • skontrolujte si priestor pod čelným sklom a lištami – videla som novú sonátu, ktorá mala tento priestor  hroznom stave
  • ventily – keď budete meniť rozvody , nechajte si skontrolovať vôľu ventilov, prípadne ich dajte zalapovať
  • olejová vaňa – celá nám prehrdzavela

 

Keď sme kupovali našu sonátu mala nabehaných približne 210 000 km. Zvládla cestu do chorvátska a nazad bez problémov. Klíma v lete fungovala naozaj super a išla tak ako mala.

...

Zatiaľ jediné náklady boli:

  • zadné kotúče
  • zadné ložiská
  • zadné obloženie
  • predné obloženie
  • výmena rozvodov
  • primaz kvôli plynu

Ak máte nejaké otázky ohľadom sonáty NF neváhajte sa pýtať, prípadne môžem poradiť kde zohnať niektoré diely. Mám k dispozícii servisný manuál na hyundai sonata 2.4 NF 2005 , môžem poslať.

 

 

 

 

 

8 comments

  1. Dean

    Zdravím od kial ste zohnali tu rozvodovu reťaz ja mam to isté auto A nemôžem ju zohanat A to už mám nabehane 242xxxkm A každu chvíľu to môže orvat A pokaziť motor.

    1. roxy Post author

      My sme ju objednávali cez stránku http://koraps.com/shop/item.php?it_id=446511, prípadne odporúčam pozrieť aliexpress.com alebo ebay.com. Niekedy sú tam aj celé sady. My sme kupovali túto http://www.ebay.com/itm/GENUINE-06-14-Dodge-Hyundai-Jeep-Kia-Mitsubishi-Timing-Chain-Kit-w-o-Gear-/231257451751?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&fits=Year%3A2006%7CMake%3AHyundai%7CModel%3ASonata&vxp=mtr&hash=item35d804ace7 . Skúšali sme ju zohnať na Slovensku ale márne.

  2. Paťo

    mám 2002 2,7-ku, ale náhodou nemáte skúsenosť s tým, že auto pri cca 2500 a viac otáčkach pri pridávaní ,,skáče,, a to isté, ak dám nohu z plynu?….niečo podobné, ako keby namiesto dvojky zaradím štvorku, alebo zlé sviečky…niečo také to robí, ale samozrejme chyba musí byť inde, taktiež to nebude ani klapkou, tá bola vyčistená…plánujem ísť urobiť novú ,,mapu,, ale kto vie či to pomôže, alebo nie. Auto má najazdených 150 000km a z toho 10 000km na LPG, to skákanie robí na benzíne aj LPG…Vopred ďakujem za rozumnú radu od niekoho.

    1. roxy Post author

      Dobrý deň, diagnostika vám nepovedala nič? Sviečky, káble, alebo cievku ste skúšali meniť? Prípadne by som vyskúšala kompresiu válcov. Ešte môžete vyskúšať skontrolovať ukostrenie motora. Toto sú podľa mňa najlacnejšie alternatívy na začiatok. Ak Vám nič z uvedeného nepomôže, tak to môže byť aj riadiaca jednotka.

Pridaj komentár